سینما و صهیونیسم 6

بسم الله الرحمن الرحیم
زنان مکاره خدعه دائمی صهیون

فیلم کلئوپاترا نیز به سان انبوه دیگر فیلم های تاریخ ساز هالیوود بارها دستمایه ساخت آثار سینمایی شد . نسخه دوم این فیلم  در سال 1963 با کارگردانی " جوزف . ال منکه ویتس " ساخته شد که در زمان خود با هزینه چهل میلوین دلاری باز هم یکی از پرهزینه ترین فیلم ها شد. تنها " الیزابت تایلور" به عنوان اولین ستاره هالیوود ، دستمزد یک میلیون دلاری گرفت و شوهر او نیز " ریچاردبرتون" درمقام بعدی ازدستمزد بالا برخوردار شد. فوکس قرن بیستم با آن آرم تبلیغاتی " غرش شیر" که یک سجل و شمایل صهیونیستی است در هزینه کردن برای فیلم نهایت ولخرجی ممکن را انجام داد.

 

هالیوود و سیاست، ارتش، سیا، پنتاگون و تروریسم
خیلی ها هستند که شعار هنر برای هنر را پذیرفته اند، غافل از اینکه هالیوودی ها نه تنها این شعار را زیر پا گذاشته اند؛ بلکه سال هاست که بارها آن را نقض کرده اند. بسیاری از فیلم های  هالیوود از ابتدا تا اکنون در خدمت جنگ روانی و تبلیغات سیاست مداران و نظامیان دغل حاکم بر آمریکا بوده است. (اصطلاحا این قبیل فیلم ها را پروپاگاند گویند.) مقاله زیر در تلاش است این مطلب را با دادن شواهد عینی ثابت کند؛ گر چه نگاهی نه چندان عمیق به فیلم های غربی هر بیننده ای را به این مطلب رهنمون می کند. فکر می کنم دیگر زمان این نیست که به فیلم ها صرفا به دیده سرگرمی (پاپ کورنی) بنگریم که در آن صورت فقط خود را فریب داده ایم.  
پس از فرانسه و ژاپن، هجوم سینمای چین به هالیوود
فیلم «اسطوره» که درباره امپراتور «کین‌شیهوانگ» در بیش از دو هزار سال پیش است، در آمریکا در صدر جدول فروش فیلم‌ها با حدود پنجاه میلیون دلار فروش قرار گرفته است. ژانگ معتقد است که او به تازگی، متوجه تأثیر فیلم‌های آسیایی بر سیستم‌های غربی شده است، به ویژه از زمان نمایش فیلم «ببر خشمگین و اژدهای پنهان» در سال 2000.
شوالیه های جنگ سرد
«جنگ سرد» به دوران تاریخی اطلاق می‏شود که از اواسط دهه 1940م. با پایان جنگ دوم جهانی، آغاز شد و تا سال 1991 و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، یعنی حدود 45 سال، دوام آورد.
شاخص این دوران، رقابت و نبرد آشکار و پنهان سیاسی، اقتصادی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و فرهنگی بلوک غرب، به رهبری ایالات متحده آمریکا، و بلوک شرق، به رهبری اتحاد شوروی، بود. این نبرد در تمامی دوران طولانی فوق سایه سنگین و سیاه خود را بر فضای بین‏المللی گسترد و سرنوشت بشریت را رقم زد. در این دوران، روشنفکران نیز به دو جبهه اصلی کمونیست و ضد کمونیست تقسیم شدند و اگر مواضع روشنفکران مستقل و میانه‏رو با نگرش یکی از این دو جبهه اصلی روشنفکری تعارض می‏یافت به وابستگی به جبهه دیگر متهم می‏شد. فضای قطب‏بندی شده‏ای بود که لمس آن برای نسل جدید دشوار است. طبعاً، سرویسهای اطلاعاتی هر دو بلوک، شرق و غرب، نیز، در این حوزه روشنفکری فعال بودند.

غرب، سینما و آخرالزمان
مجید شاه حسینى، 36 سال سن دارد و رشته تحصیلى‏اش پزشکى است. تقریباً بیست سال است که او به حوزه هنر و سینما رو آورده و در همین زمینه در دانشکده‏هاى مختلف به تدریس پرداخته است. وى در حال حاضر مدیر گروه معارف اسلامى شبکه اول سیماى جمهورى اسلامى است.
میزگرد مهدویت و فیلم سازی
ترویج، تبلیغ و تعمیق فرهنگ مهدویت و انتظار نیازمند به‏کارگیرى همه ابزار و وسایل فرهنگى و استفاده از شیوه‏هاى نوین انتقال فرهنگ است و از آنجا که امروز رسانه‏هاى تصویرى و سینما نقش بسیار مهمى را در انتقال مفاهیم و تأثیرگذارى فرهنگى برعهده دارند، لازم است که مراکز و مؤسسات فرهنگى فعال در عرصه مهدویت با شناخت قابلیت‏ها و توانمندى‏هاى رسانه‏هاى تصویرى از این رسانه‏ها براى رسیدن به اهداف موردنظر خود استفاده کنند.
هالیوود و مهدویت‌(2)
هالیوود و مهدویت(1)
سینما;انتظار،مهدویت
خواستیم بدانیم چرا در فضاى سینماى ما عطر دل انگیز آن غایت هستى(امام موعودمان) به مشام نمى‏رسد؟ یار غائب ما چون آب است و ما مورچگانى که به قدر وسع خود از دریا بهره مى‏جوییم. حکایت آب در لانه مورچگان را حتما شنیده‏اید!

/ 0 نظر / 17 بازدید